jueves, 28 de septiembre de 2017

[prentsa oharra] AHTren proiektu partehartzailea: adimenari iraina

Gertaera ohikoa da hauteskunde kanpainetan alderdi politikoek sutsuki defendatutakoa gobernura iristean bazter utzi edo minimizatu izana. Kontu hau ezin argiago ikusten da Geroa Bairen kasuan. Beren hauteskunde programan honako hauxe defendatzen zuten: “jarduera politiko guztian hiritargoaren parte hartzea. Hori dela eta, Geroa Baik hiritar partehartzea sustatu eta zaintzearen konpromezua hartzen du”. Ikus dezagun bada, zertan datzan hiritar partehartzea trenbide politika bezain garrantzitsua den gai batean. Manu Aierdi, Garapen ekonomikoko presidenteordea, eta Ignacio Nagore Herri Lan zuzendaria- AHTren lehen hitzarmenean UPNren kargu bera- Sustapen ministeritzarekin abiadura handiko plataforma berri bat -TAP berbatailatuta- negoziatzen ari dira. Eta behin proiektua definitu ondoren –UPN/PSNk bultzatu zuten berdintsua- esaten digute prozesu partehartzailea bultzatu behar dutela, nafar jendarteak proposatutako ekarpenak biltzeko asmoz. Exajeratu gabe, prozesu hau adimenaren aurkako iraintzat har dezakegu. Plataforma berria eraikitzeko erabakia hartuta badago, zertarako hiritargoari prozesu partehartzailea zabaltzea? Hasieratik, egungo trenbidearen berregokitzapena baztertu da. 


Are gehiago, abiadura handiko trenbide gehiago ez eraikitzearen aldeko estudio asko dagoela kontuan hartuz. Xahutze ekonomiko itzela, kasu bakar batean ere lanak ordaintzeko berreskuratzen ez dena. Hori gutxi balitz, kasu bakar batzuk kenduta, ez dute ateratzen ezta zerbitzu eta mantenu gastuak ordaintzeko ere. Hirien arteko konexioak bakarrik bermatzeko. Ohiko trenaren ahultzea, hurbileko zerbitzuak gutxituak edo desagertuak. Ingurugiroko inpaktu itzela, lur eremu ikaragarria artifizializatu eta hesia efektua eraginda. Merkantzien garraiorako ahalmenaren inguruko zalantza handiak. Eta horrela segi genezake… Are gehiago, nafar populazioaren zati handi baten eta gobernua sostengatzen duten beste hiru alderdiek proiektua errefusazen dutelarik. Zergatik errefusatzen dute beste alternatiben inguruko eztabaida lasai bat, jakinda kostu txikiago, lurraldean inpaktu eskaxago, herrien zerbitzua hobetu eta merkantzietarako garraioa ahalbidetzen dutelarik? Manu Aierdik planteatzen duena ez da prozesu partehartzaile bat, baizik eta aurretik hartutako erabakiak eta proiektuaren aurrean harrizko gonbidatuarena egitea. Jokaldi hau aurpegi zuriketa eta propaganda itzela baino ez da. 
Nafarroako AHT Gelditu! Elkarlana 

PROCESO PARTICIPATIVO DEL TAV-TAP: UN INSULTO A LA INTELIGENCIA 

Es ya un clásico que lo que los partidos políticos afirman vehementemente durante las campañas electorales sea abandonado o minimizado una vez que han llegado a los puestos de gobierno. Este es claramente el caso de Geroa Bai que en su programa electoral afirmaba defender “ la implicación de la ciudadanía en el desarrollo de toda la actividad política; por tanto, se compromete a velar y fomentar la participación ciudadana”. Veamos en qué consiste la participación ciudadana en un caso tan importante como es la política ferroviaria. El vicepresidente de Desarrollo Económico, Manu Ayerdi, y director de Obras Públicas, Ignacio Nagore, el mismo que asesoró a UPN en el anterior convenio del TAV, negocian con el Ministerio de Fomento la construcción de una nueva plataforma ferroviaria de alta velocidad, renombrada como TAP. Y una vez que el proyecto está ya definido -basicamente el mismo que impulsó UPN- nos dicen que se va a abrir “un proceso participativo con el ánimo de recoger las aportaciones que plantee la sociedad navarra”. Sin exagerar podemos calificar este proceso como un insulto a la inteligencia. Si ya se ha tomado la decisión de construir una nueva plataforma -como mínimo desde Castejón hasta la cuenca de Pamplona- ¿qué participación real le permite a la ciudadanía aparte de algunos detalles? Ya desde el inicio se ha descartado cualquier tipo de decisión sobre las posibilidades de adecuar la línea convencional existente. Más aún cuando existen numerosos estudios sobre la no conveniencia de construir nuevas líneas de alta velocidad. Enorme gasto que en ningún caso se recupera para poder pagar la obra. Pero que además, excepto en unas pocas líneas, ni siquiera logra sufragar los gastos de mantenimiento y servicio. 

Conexiones exclusivamente entre ciudades. Abandono del tren convencional que ve mermados sino abandonados los servicios de cercanías. Un gran impacto ambiental ocupando una gran extensión de tierra y creando un efecto barrera. Serias dudas sobre su capacidad de transportar mercancía pesada. Y podríamos seguir. Más aún cuando una gran parte de la ciudadanía navarra e incluso los tres partidos que .le sostienen en el gobierno rechazan este proyecto. ¿Por qué este rechazo a permitir un debate sosegado sobre otras alternativas que suponen un menor coste, un escaso impacto en el territorio, un mejor servicio a los pueblos y la seguridad de que pueden llevar mercancías? Lo que plantea Manu Ayerdi no es un proceso participativo sino que nos invita a ser convidados de piedra en un proyecto y unas decisiones ya tomadas de antemano. Esta jugada por tanto no la podemos más que calificar como un ejercicio de lavado de cara y de propaganda. 
AHT Gelditu! Elkarlana de Navarra

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