Adi egon!
AHTaren Nafarroako korridoreko obrak hasi dira jada
Hain
zentzugabea da eta hainbeste arazo sortu dira tartean, egingo ez
dutenaren iritzia zabalduz joan dela. Aitzitik, obrak jada hasi
dituzte. Zehazkiago, Azkoien eta Erriberri arteko plataforma
eraikitzeko lanak. Alesbes eta Azkoien arteko tartean ere luze gabe
hasiko dira. Gainera, Adif-ek Erriberri eta Tafalla arteko tarteak
lehiara atera ditu.
Hau
guztia, Europar Batasuneko Kontuen Auzitegiak abiadura handiko
europako tren sareari buruzko txosten bat plazaratu ostean. Txosten
horretan aztertutako trenbide gehienak garesti, ezeraginkor eta
errentagarritasun sozioekonomikorik gabeak direla azaleratu dute;
bereziki Espainiar Estatuan, eraikitako tren linea gehienetan
bidaiari gutxiegi izatea salatu dutelarik. Txostenean ondorioztatu
dute “ abiadura handiko trenbideak eraikitzea erabaki politikoetan
oinarritu ohi dela”. Nafarroako korridorea horren adibide nabarmena
da.
Nafarroako
Gobernua eta Iñigo de la Serna PP-ko ministro ohiak ordezkaturiko
Sustapen Ministerioaren arteko kulebroia eta gero, Adif-ek, jada, bi
trenbide zati esleitu ditu. Hasi berri dutena (Azkoien-Erriberri),
AZVI Construcción
enpresaren esku dago. Ia 30 milioi euro. AZVI-ko buru, Manuel
Contreras Carok, Andaluziako PP-rekin harreman estua du eta bere
izena hainbatetan agertzen da PP-ko diruzain ohia izan den Luis
Bárcenasek eramaten zituen kontabilitateko diru-sarreren zerrendan,
orotara 900.000 euro baina gehiagoko diru partidetan. Goméz Bermúdez
epaileak inputatu gisa deklaratzera deitu zuen, PP-ri dirua eman
izanaren susmopean. 2015eko apirilean, Pablo Ruz-ek legez kanpoko
donazioen eta obra publikoen inguruko kontratu handien esleipenaren
arteko lotura ez zela frogatu ondorioztatu zuen. Epaileek baieztatu
zuten PP-k legez kanpoko donazioak jaso zituela baina emaleak,
enpresa eraikitzaileak, ez ziren kalteturik suertatu. Bitxia.
Hurrengo
trenbide tartea, Alesbes eta Azkoien artekoa, Juan Miguel Villar Mir
buru duen OHL enpresari esleitu zaio 56 milioi euroren truke.
Gizon hau Púnica auzian inputatu gisa deklaratzera deitu dute obra
publikoak esleitzearen truke Madrileko PP-ko b diru-kutxan dirua
sartu izanaren susmopean.
Laburbilduz,
AHTaren Nafarroako korridoreak milioika euroren xahuketa eragiteaz
gain, lurraldea andeatu eta Nafarroako hainbat herri tren zerbitzurik
gabe uzteaz aparte, ez du bidaiari nahikorik izanen eta ez du
merkatziak garraiatzeko balioko. Zer dela eta tematzen dira hortaz?
Beste
arrazoi bat otu zaigu: guztion diruaz enpresa eraikitzaile lagunak
elikatzen jarraitzea. Hau da, euren mozkinak handitzeko beste guztioi
lapurtzea. Eta dena aurrerapen, garapen eta lehiakortasunaren
mantrapean.
“Ez
dute egingo” doinua lagunduz “hau ezin da gelditu”dabil.
Haatik, ziur galtzen den borroka bakarra albo batera uzten dena da.
Hori dela eta, hurrengo deialdiei adi egoteko gonbidapena egiten
dizuegu.
AHT Gelditu Elkarlana Nafarroa
Adi
egon! Ya se han iniciado las obras del corredor navarro del TAV
Es
tal el despropósito y tales las dificultades encontradas que la
opinión de que no lo van a hacer se ha ido extendiendo. Sin embargo,
las obras ya se han iniciado. En concreto los trabajos para la
construcción de la plataforma entre Peralta y Olite. Y no está
lejos que comiencen también el tramo entre Villafranca y Peralta.
Además, Adif acaba de sacar a concurso los tramos que discurren
entre Olite y Tafalla.
Todo
ello después de que el Tribunal de Cuentas de la Unión Europea haya
hecho público un informe sobre la red ferroviaria europea de alta
velocidad en donde califica la mayoría de estas líneas como caras,
ineficientes y sin rentabilidad socioeconómica. Especialmente en el
Estado español en donde denuncia la falta de pasajeros en la mayoría
de las líneas construidas. El informe acaba afirmando que “la
decisión de construir líneas del alta velocidad se basa
habitualmente en decisiones políticas.” Este es claramente el caso
del corredor navarro.
Después
del culebrón entre el Gobierno de Navarra y el Ministerio de Fomento
a cargo del ex-ministro del PP, Iñigo de la Serna, Adif ya ha
adjudicado dos tramos. El que se ha iniciado (Peralta-Olite) le
corresponde a la empresa AZVI
Construcción.
Casi 30 millones de euros. Su presidente, Manuel Contreras Caro,
mantiene una estrecha relación con el PP andaluz y su nombre figura
una decena de veces en el listado de ingresos de la contabilidad que
llevaba el extesorero del PP Luis Bárcenas, con partidas que en
total superan los 900.000 euros. En su día fue llamado a declarar
como imputado por el juez Gómez Bermúdez por ser presunto donante
del PP. En abril de 2015 Pablo Ruz
concluyó que no se había acreditado la vinculación entre las
donaciones ilegales y la adjudicación de grandes contratos de obra
pública. La judicatura afirmó que el PP había recibido donaciones
ilegales, pero los donantes, las constructoras, salieron indemnes.
Curioso.
El siguiente
tramo, entre Villafranca y Peralta, ha sido adjudicado por 56
millones a OHL cuyo
presidente, Juan Miguel Villar Mir, ha sido llamado a declarar como
imputado en el caso Púnica por las supuestas donaciones a la caja b
del PP de Madrid a cambio de la adjudicación de obra pública.
En resumen,
el proyecto del corredor navarro, además de costar millones de
euros, degradar el territorio y dejar sin servicio a varios pueblos
de Navarra, no tendrá un número suficiente de pasajeros y será
incapaz de transportar mercancías. ¿Por qué se empeñan en
construirlo entonces?
No se nos
ocurre otra razón: seguir alimentando a las constructoras amigas con
el dinero de todos y todas nosotras. Es decir, robarnos para hacer
crecer sus beneficios. Todo bajo el mantra del progreso, el
desarrollo y la competitividad.
Acompañando
al sonsonete del “no lo van a hacer” está el de “esto no se
puede parar”. Sin embargo, la única lucha que seguro se pierde es
la que se abandona. Por eso os invitamos a estar atentas a las
próximas convocatorias.
AHT Gelditu Elkarlana Nafarroa
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